Vize a strategie mateřské školy:
Být školou, do které děti chodí s chutí a radostí.
Vytvořit prostředí plné pohody, klidu, jistoty a bezpečí.
Rozvíjet individualitu dětí, samostatnost, podporovat dětské přátelství a cit pro druhé.
Vytvářet předpoklady pro vstup na základní školu, motivovat děti k učení.
Vést děti k uvědomělému vztahu k přírodě.
Kontakt
Mateřská škola
Hlavní 160, 250 63 Veleň
tel.: 283 931 279, 737 486 563
ms.velen@seznam.cz
Provozní doba: 6.30 hod. - 17.00 hod.
Vedoucí mateřské školy: Pavlína Koudelíková
Budova - Hlavní 160:
Třída Motýlci: pí. uč. Pavlína Koudelíková, Andrea Pódová
Třída Berušky: pí. uč. Petra Kalusová, Markéta Papežová
Třída Mravenečci: pí. uč. Zuzana Přívozníková, Jaroslava Melicharová,
Třída Včelky: pí. uč. Eliška Čepelová, Natálie Micková
Paní školnice: Jana Rendeková
Paní uklízečka: Jana Rendeková, Jana Rýdlová
Paní kuchařka: Irena Hrabětová, Martina Vránová
Paní asistentka pedagoga: Michaela Cilečková, Magdaléna Pokorná
Desatero pro rodiče nově přijímaných dětí
1. Mluvte s dítětem o tom, jaké je to v mateřské škole, co se tam dělá.
2. Zvykejte dítě na chvíle odloučení, začněte v domácím prostředí. Dítě potřebuje pocit, že se na vás může spolehnout, že i když jej opouštíte, vrátíte se.
3. Zamyslete se nad tím, jak prožíváte nastávající situaci vy. Děti dokážou velmi citlivě poznat projevy strachu a obavy rodičů, silně emočně reagují. Pokud máte strach z odloučení od dítěte a nejste skutečně přesvědčení o tom, že dítě do mateřské školy dát chcete, pak byste měli jeho nástup přehodnotit. Případně se v rodině dohodněte, že dítě do školky bude vodit ten, který s tím má menší problém.
4. Dejte dítěti najevo, že rozumíte jeho případným obavám z nástupu do školky. Ujistěte ho, že to zvládne, zvýšíte tak jeho sebedůvěru. Aby dítě chodilo do školky rádo, musí si k ní vybudovat kladný vztah. Nikdy mu školkou nevyhrožujte, vyhněte se výhružkám typu "Když budeš zlobit, nechám tě ve školce i odpoledne...."
5. Vaše dítě se bude cítit dobře tehdy, když bude mít pocit jistoty. Veďte dítě k samostatnosti, pomůže mu zbavit se nejistoty. Procvičujte samostatnost zvláště v hygieně, oblékání, jídle. Ujistěte ho o tom, že paní učitelka mu ráda pomůže.
6. Pokud bude dítě plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní. Rozloučení by se nemělo příliš protahovat. Paní učitelka vaše dítě brzy uklidní a pomůže mu překonat stesk.
7. Dejte dítěti s sebou něco důvěrného, co mu navodí kontakt s domovem - např. plyšovou hračku.
8. Pro dítě je lepší postupná adaptace.
9. Plňte své sliby - když řeknete, že přijdete po obědě, měli byste po obědě přijít. Dítě je potom nešťastné, ztrácí důvěru a pocit bezpečí a prostředí mateřské školy bude vnímat negativně.
10. Za pobyt ve školce neslibujte dítěti odměny. Nepřijme nové prostředí přirozeným způsobem. Pokud den ve školce proběhne v pohodě - pochvalte dítě a motivujte k dalšímu pobytu.
Denní režim
6.30 - 8. 15 hod. - doba určená pro příchod dětí do mateřské školy a předání dětí pedagogickým pracovníkům ( do 8. 15 hod.), volné činnosti i aktivity dětí řízené pedag. pracovníky zaměřené především na hry a zájmovou činnost
8.45 - 9.45 hod. - denní cvičení, řízené činnosti, aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový, rozumový a tělesný rozvoj (9.00 osobní hygiena a svačina)
9.45 - 11. 45 hod.- osobní hygiena, příprava na pobyt dětí venku, pobyt dětí venku, seznamování s přírodou, s přírodními jevy a s okolním světem
11. 45 - 12.15 hod.- osobní hygiena a oběd
12.30 - 12.45 hod. - vyzvedávání dětí po obědě
13.00 - 14.30 hod. - spánek a odpočinek respektující rozdílné potřeby dětí (13.45-14.30hod.- PO-ČT vzdělávání předškoláků a logické hry s předškoláky)
14.30 - 17. 00 hod. - volné činnosti a aktivity dětí zaměřené na hry a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí pobyt na školní zahradě
(14.30-15.00 svačina)
V rámci pitného režimu mají děti po dobu svého denního pobytu v mateřské škole k dispozici nápoje (čaj, vodu, ovocnou šťávu), které jsou připravovány podle zásad zdravé výživy a se zaměřením na častou obměnu jednotlivých druhů nápojů.